NULLA DIES SINE LINEA

P-365/146 O (ne)zmyseľnosti plánovania

9. října 2014 v 9:51 | King Rucola

Typický príklad príkladného plánovania!

Vo včerajších gratis novinách www.blickamabend.ch to prišlo prvý raz. Odvtedy sú toho plné blogy, twitter, Fb a iné bohumilé inštitúcie. Nemôžem to nepoužiť! Je to prekrásna demonštrácia, ako môže aj to "najkontrolovanejšie plánovanie" viesť ku katastrófe.


Výťažok z dnešných novín www.20min.ch

Ein peinlicher Übersetzungsfehler ist der Migros auf der Verpackung eines neuen Produkts passiert: «Burro per arrostire svizzeri» - «Butter, um Schweizer anzubraten» verkauft der Grossverteiler seit zwei Wochen in der ganzen Schweiz. Auch auf Französisch wurde der gleiche Fehler gemacht. Offenbar ist bei der Übersetzung des Produkttitels etwas schiefgelaufen.

(Adekvátny preklad)
Trápna prekladateľská chyba sa stala na obale nového produktu firmy Migros: "Maslo na (u)pečenie Švajčiarov" predáva tento veľkodistribútor už dva týždne po celom Švajčiarsku. Aj po francúzky je tá istá chyba, ako v taliančine. (Taliansky to znie: "Burro per arrostire svizzeri", po francúzky "Beurre à rôtir suisses".)


Len v nemčine je názov toho masla správny. (Korektný text by mal vyzerať takto: "Burro svizzero per arrostire" po taliansky a "Beurre suisse à rôtir" po francúzky.)

Tu plánuje draho platená reklamná kancelária mesiace kampaň. Nespočetné zasadania, hektolitre kávy pretečú dolu Dunajom, pardón, u nás skorej dole Limmat-om, zkonzumuje sa možno aj veľa maslových chlebíkov, aby to lepšie myslelo. Nakoniec je dielo hotové a "gut für Druck" - hotové pre tlač - požehnané. Termíny sú dodržané, honorár prevedený, započítaný na firemné konto. Všetci sú spokojní, nadšení.

Tiež som dlhší čas koketoval s reklamnou grafikou a textami. Viem, ako sa to stane. Človek sa tak sústredí, že pre samotný strom les nevidí. Alebo naopak: pre les nevidi strom. Ale najviac sa mi to páči v súvise s plánovaním: Raz naplánované, všetko môže ísť do keľu. Kšeft je kšeft!

Aj toto nešťastné maslo je tak naplánované, že oprava môže následovať až po niekoľkých týždňoch, nakoľko "tovar je nezávadný" a - podľa plánu! - musí byť predaný, a basta, chyba sem, chyba tam!

Keby to bolo bývalo chcené, tak je to výborný reklamný ťah, reklamný gäg*. Ale takto to už vyvoláva dotazy kritických čitateľov, či tá obrovská firma vyzýva ku kanibalizmu...(Možno by to niekedy nebola u niektorých vhodných objektoch ani taká škoda, nie?)

Tak ozaj, čo tak zase niečo naplánovať?

(Ja osobne plánujem, ísť si to maslo na pamiatku kúpiť, než mi to následkom tohto nechceného, nezamýsľaného, NEPLÁNOVANÉHO, ale stavím sa, že úspešného reklamného triku nevypredajú!)


* Stalo sa sprvu nechcene kolegovi-kamošovi. Robil plagát k téme zákonu, ktorý vlastne nikto z postihnutých nechcel, len vláda. Slovo "Gesetz" (zákon, nemecky) napísal chybne. Porota to zobrala pri posudzovaní ako pozitivny trik v zmysle "chybný zákon - chybný text!" a plagát bol vytlačný v obrovskom náklade. To nebol plán, to bola náhoda a neskôr neplánovaný zámer s veľkým úspechom.




 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 9. října 2014 v 17:12 | Reagovat

Namastit si kapsu se dá máslem jakýmkoliff.

2 Miloš Miloš | Web | 9. října 2014 v 18:55 | Reagovat

Možná by se to máslo na opečení Švýcarů mohlo vyvážet do krajin s tradicí lidožroutství.

3 mengano mengano | E-mail | Web | 10. října 2014 v 8:51 | Reagovat

Mně se tenhle úlet dost líbí :D

4 Gabi Gabi | E-mail | 10. října 2014 v 9:19 | Reagovat

Nech je to na čokoľvek, ale je to " BIO" :-D .. "Mne sa to páči" ... tiež som to pochytila z reklamy :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama